Recessioner vare ikke evigt!

Recessioner vare ikke evigt!
Det kunne, men hvad hvis det ikke?
Vil du være forberedt?
Vil de vigtigste eksterne publikum af jeres, hvis opførsel virkelig påvirker dig, ser positivt på dig og din virksomhed?
Fordi når økonomien fremgår af recession, hvis de ikke gør, har du ene arm bundet bag ryggen.
Lad det ikke ske. I stedet beslutte nu hvilke grupper af personer uden for organisationen kan hjælpe eller såre dig mest. Til vores formål er at #1 gruppe din vigtigste målgruppe.
Hvad går gennem hovedet på medlemmerne af denne målgruppe? Du og dine medarbejdere skal overvåge disse opfattelser ved at interagere med disse vigtige folk, og stille spørgsmål. Ja, det tager tid, men du skal gøre det!
Tage denne fremgangsmåde, når du rent faktisk mødes medlemmerne. Start med spørgsmål. Hvad synes du om vores drift, produkter eller tjenester? Vær på vagt for forkerte tænkning, misforståelser og unøjagtigheder, der kan skade. Watch for rygter eller overbevisninger, der kan føre til adfærd, der vil smerte du. Og være særligt følsomme over for negative konverserende tone. Foreslår det, at et problem kan være i horisonten?
De svar du indsamle vil lade dig oprette en korrigerende pr mål. Det kan kalde for opretning ud en ødelæggende misforståelse om din servicekvalitet, eller det kan søge at erstatte en unøjagtig opfattelse med sandheden. Nogle gange, bliver din pr mål nul i på et særligt ondt rygte med planer om at lægge det til hvile. For sags skyld, kan selv en mindre end positive helhedsindtryk af din organisation være målrettet til forbedring af din pr mål
Hvordan kommer du frem til dette mål? Du vælger en strategi, der viser, hvordan du kommer derhen. Der er kun tre valgmuligheder. Skabe mening (opfattelser) hvor ingen eksisterer, ændre eksisterende udtalelse eller styrke den. Vælg den, der selvfølgelig passer din pr mål.
Nu tror vi besked. Hvad skal vi sige til din målgruppe?
Først, dit budskab skal sigte på at korrigere den misforståelse, unøjagtighed, rygte, selv en lunken begejstring for din organisation. Men det skal være overbevisende, og overbevisende med dens mening så klart som muligt. Det skal også forhindre enhver yderligere misforståelse. Prøve sig ud på en test sampling af medlemmer af din målgruppe, så justere indholdet, hvis nødvendigt.
Hvordan vil du fÃ¥ dit budskab til denne centrale eksterne mÃ¥lgruppe opmærksomhed? “Lastdyr,” thats hvordan! Kommunikation bedre kendt som taktik, der vil bære dette budskab til de rigtige øjne og ører.
Og der er mange taktik venter på dig. Personlig kontakt, radiointerviews, nyhedsbreve og åbne huse. Eller konkurrencer, nyheder konferencer, e-mails og pressemeddelelser. Der er bogstaveligt talt snesevis.
Så, efter to eller tre måneder af aggressive kommunikation mellem dig og din vigtigste målgruppe, er du gør nogen fremskridt?
Eneste måde at finde ud af er at overvåge igen hvad medlemmer af din nøgle publikum tænker. Samme spørgsmål som det første sæt af interviews, men nu, hvad du vil se, er opfattelsen ændret i din retning.
For eksempel, ønsker du at vide om at unøjagtige tro er blevet neutraliseret. Eller denne misforståelse ryddet op. Eller rygtet dræbt effektivt.
Sikkert, hvis du opdage små fremskridt i disse områder, vil du gense din besked og vurdere, om det tilbyder troværdige fakta, tal og rationale. Navnlig bør du revet det for klarhed.
Og fordi der er så mange kommunikation taktik tilgængelige for dig, at vælge højere effekt taktik, og derefter anvende dem med større hyppighed, vil sandsynligvis være billet til anden runde.
Men som dagen ankommer når svar på remonitoring spørgsmål viser klare, konsekvente forbedringer, du kan undskyldes for at konkludere, at din pr indsats er, omsider, at drage fordel af en økonomien ud af recessionen.
udgangen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *